Απάντηση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης στη Επίκαιρη Ερώτηση του Τομεάρχη Διοικητικής Ανασυγκρότησης της ΝΔ

Απάντηση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης στη Επίκαιρη Ερώτηση του Τομεάρχη Διοικητικής Ανασυγκρότησης της ΝΔ

PDF | DOC | Απάντηση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγας Γεροβασίλη, στη με αριθμό 937/6-6-2017 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Κιλκίς της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γεωργίου Γεωργαντά, σχετικά με τον περιορισμό προσλήψεων σε όλους τους Φορείς και τα Νομικά Πρόσωπα της Κεντρικής Διοίκησης

Κύριε Γεωργαντά,

Για ακόμη μια φορά επανέρχεστε στον κανόνα των προσλήψεων-αποχωρήσεων και στα δεδομένα της απογραφής.

Κρούετε όμως ανοιχτές θύρες.

Το σύνολο των στοιχείων τα οποία αναζητάτε είναι ήδη δημοσιευμένα στη γνωστή σε όλους βάση «Απογραφή».

Η βάση λειτουργεί από το 2012 και τα στοιχεία συλλέγονται πάγια με την ίδια μεθοδολογία.

Στην «Απογραφή» θα βρείτε το σύνολο των στοιχείων με τα οποία διεξάγεται η διαπραγμάτευση. Όχι μόνο τώρα, αλλά ήδη από το 2012.

Μέχρι τότε βέβαια, οι κυβερνήσεις που έφεραν την χώρα στα μνημόνια δεν κατέγραφαν καν τους υπηρετούντες στο Δημόσιο. Σας θυμίζω την μεθόδευσή σας να μην καταγράφονται οι συνεργάτες των Υπουργών στην «Απογραφή».

Διαφωνούμε επί της αρχής: εμείς τους καταγράφουμε όλους και τα στοιχεία υπάρχουν στην «Απογραφή». Μάλιστα, σας κοινοποίησα τα στοιχεία αυτά μόλις πριν δυο μήνες, απαντώντας σε ερώτησή σας με θέμα τις «Προσλήψεις στο Δημόσιο».

Επανέρχεστε για τα ΝΠΙΔ και τις ΔΕΚΟ (Ερώτημα 1).

Η απογραφή, όπως ξέρετε, κ. Γεωργαντά, είναι ένα μεγάλο έργο. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες, ιδίως στα ΝΠΙΔ και τις ΔΕΚΟ, όπως καλά γνωρίζετε. Εγκυκλίους σε σχέση με τα ΝΠΙΔ είχατε εκδώσει και εσείς.

Εμείς, όμως, υλοποιούμε τη σταδιακή ενσωμάτωση των ΝΠΙΔ και των ΔΕΚΟ, για τα οποία υπάρχει «υποχρέωση απογραφής». Από το 2015 δημοσιεύονται πια τα σχετικά στοιχεία.

Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι μόλις πριν μερικές εβδομάδες κλείσαμε έναν νέο κύκλο διαπραγματεύσεων στη βάση των στοιχείων για τα οποία μας ρωτάτε.

Στοιχεία τα οποία είναι όλα δημοσιευμένα και στη διάθεση όχι μόνο των Θεσμών και τη δική σας, αλλά και του κάθε πολίτη. Άλλωστε, με βάση αυτά τα στοιχεία διαμορφώνεται απαρέγκλιτα από το 2012 ο «λόγος των προσλήψεων».

Όχι βέβαια ότι εκμεταλλευτήκατε ποτέ τον λόγο των προσλήψεων. Απ’ την αντίστροφη όμως: αν και είχατε τη δυνατότητα να κάνετε έστω και περιορισμένες προσλήψεις, ούτε αυτό κάνατε. Τυχαίο; Όχι βέβαια!

Ήταν μια απολύτως συνειδητή πολιτική επιλογή, για να εκχωρήσετε προοδευτικά τις υπηρεσίες του κοινωνικού κράτους στον ιδιωτικό τομέα.

Απ’ την άλλη, εμείς χρησιμοποιούμε τον κανόνα, χρησιμοποιούμε πλήρως τα περιθώρια για προσλήψεις που είναι αναγκαίες σε ευαίσθητους τομείς, όπως η Υγεία.

Ταυτόχρονα, «ξεκολλήσαμε» διαδικασίες που χρόνιζαν, προβαίνοντας στο διορισμό ανθρώπων, οι οποίοι είχαν προ πολλού περάσει επιτυχώς από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

Ως προς τα υπόλοιπα ερωτήματά (Ερώτημα 2α και Ερώτημα 2β), βάσει των επίσημων στοιχείων της απογραφής καταθέτω πίνακα [ΣΧΕΤΙΚΟ 1] για τις αποχωρήσεις και προσλήψεις από Φεβρουάριο του 2015 έως και το Απρίλιο 2017 ανά έτος.

Σε σχέση με τον προγραμματισμό των Προσλήψεων για το 2017 (Ερώτημα 2γ), με βάση τον κανόνα 1 προς 4 ο μέγιστος αριθμός προσλήψεων για το έτος 2017 ανέρχεται σε 2.453.

Στον αριθμό αυτό προστίθενται 4.644 προσλήψεις, οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από εσάς. Άρα, μπορούμε να πραγματοποιήσουμε 7.097 προσλήψεις εντός του 2017.

Σε συνέχεια των ερωτημάτων (Ερώτημα 3), κ. Γεωργαντά, οι προκηρύξεις για πρόσληψη προσωπικού (μόνιμου ή ΙΔΑΧ) εκδίδονται από το ΑΣΕΠ σε συνεργασία με τον φορέα που διενεργεί την πρόσληψη.

Προς ενημέρωση σας, καταθέτω στα πρακτικά σχετικό έγγραφό του ΑΣΕΠ. Εκεί παρουσιάζονται αναλυτικά οι προκηρύξεις για τα έτη 2015, 2016 και 2017 [ΣΧΕΤΙΚΟ 2].

Όπως προκύπτει, για τα έτη αυτά και μέχρι σήμερα εκδόθηκαν από το ΑΣΕΠ είκοσι εννέα (29) προκηρύξεις για 8.601 θέσεων προσωπικού.

Ως προς το ερώτημά σας για διαγωνισμούς εκτός ΑΣΕΠ (Ερώτημα 4), υπογραμμίζω, κ. Γεωργαντά, ότι δεν διεξάγονται διαγωνισμοί εκτός ΑΣΕΠ.

Εκτός αν αναφέρεστε στις διαδικασίες πρόσληψης οι οποίες εκ του νόμου δεν υπόκεινται στον έλεγχο του ΑΣΕΠ.

Οι ειδικές αυτές διαδικασίες αφορούν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για την κάλυψη ιδιαίτερων αναγκών των υπηρεσιών. Η πρόσληψη διεξάγεται κατόπιν ειδικής διαγωνιστικής διαδικασίας. Είναι άλλο το νομικό πλαίσιο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  • ιατρικό προσωπικό,
  • μέλη ΔΕΠ,
  • προσλήψεις μέσω παραγωγικών σχολών του δημοσίου όπως η Εθνική Σχολή Δικαστών, η Διπλωματική Ακαδημία και η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

Σχετικά προσκομίζω και καταθέτω στα Πρακτικά ενδεικτικά εγκρίσεις, οι οποίες έχουν δοθεί κατά τα έτη 2015 και 2016 [ΣΧΕΤΙΚΟ 3].

Μας ρωτάτε για την τοποθέτηση των επιτυχόντων (Ερώτημα 3α και Ερώτημα 4α). Όμως, ως Τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης, οφείλετε να γνωρίζετε ότι:

  • Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης εμπλέκεται κατά την έναρξη της διαδικασίας, καθώς απαιτείται η έγκριση από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006.
  • Επίσης, εκδίδει απόφαση κατανομής πριν την ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης.
  • Μετά τη δημοσίευση των αποφάσεων κατανομής και μέσα σε τρεις (3) μήνες, οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς οφείλουν να προβούν στις πράξεις διορισμού.

Συνεπώς, η τοποθέτηση των επιτυχόντων, για τους οποίους μας ρωτάτε, στους φορείς επιλογής τους διενεργείται από τον οικείο φορέα.

Ο αριθμός των θέσεων που προκηρύσσονται και στη συνέχεια πληρώνονται δεν αντιστοιχεί πάντοτε στον αριθμό των εγκρίσεων που έχουν δοθεί. Δηλαδή, μπορεί να προκηρυχθούν λιγότερες θέσεις, να μην προκηρυχθεί το σύνολο των εγκεκριμένων θέσεων κ.ο.κ.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι προσλήψεις αποτυπώνονται στην «Απογραφή».

Για τα υπόλοιπα θα επανέλθω στη Δευτερολογία μου.

Close